Түлхүүр ажилтнуудыг удаан тогтвортой ажиллуулах гÑдÑг нь бизнеÑийн амжилт, тогтвортой ажиллагаанд маш чухал үзүүлÑлт болдог. Менежерүүд Ñайн ажилтныг тогтвортой ажиллуулах нь үйлчлүүлÑгчдийн ÑÑтгÑл ханамж, бүтÑÑгдÑхүүний борлуулалт, буÑад ажилтнуудын ÑÑтгÑл ханамж, байгууллагын ажил төлөвлөлт зÑÑ€Ñгт маш Ñайн нөлөөтÑй байдаг гÑдÑгтÑй Ñанал нийлдÑг.
Ð¥ÑÑ€Ñв менежерүүд ÑдгÑÑÑ€ шалтгаануудыг Ñайн мÑддÑг юм бол Ñагаад шилдÑг ажилтнууд ажлааÑаа гарах нөхцөл байдал Ò¯Ò¯ÑдÑг вÑ?
Ðжилтнууд Ð°Ð¶Ð»Ð°Ð°Ñ Ð³Ð°Ñ€Ð°Ñ… нь мÑдÑÑж тохиолддог л зүйл. ГÑхдÑÑ Ð±Ð°Ð¹Ð³ÑƒÑƒÐ»Ð»Ð°Ð³Ñ‹Ð½ хувьд ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ñ‚Ð½Ñ‹Ð³ хайх, Ñургах, дадлагажуулах гÑÑ… мÑтчилÑн зардалтай байдаг. Ð¡ÑƒÐ´Ð°Ð»Ð³Ð°Ð°Ð½Ð°Ð°Ñ Ò¯Ð·ÑÑ…Ñд дунд шатны менежер Ð°Ð¶Ð»Ð°Ð°Ñ Ð³Ð°Ñ€Ð°Ñ…Ð°Ð´ байгууллагад түүний цалингийн 100%-тай Ñ‚ÑнцÑÑ… хохирол гардаг. Удирдах албан тушаалтны хувьд түүнÑÑÑ Ñ‡ их. Жилийн Ñ†Ð°Ð»Ð¸Ð½Ð³Ð°Ð°Ñ 2 дахин их Ñ…ÑмжÑÑний алдагдал бий болгох чухал албан тушаалтнууд ч байдаг.
Хүний нөөцийн урÑгал нь танай байгууллагын хүний нөөцийн бодлогын алдааг харуулж байдаг. Ð¥ÑÑ€Ñв та чухал түлхүүр ажилтнаа алдÑан бол Ñ‚ÑÑ€ Ñалбарт ажиллаж байгаа буÑад ажилтнууд ч Ð±Ð°Ñ Ñ‚Ð¸Ð¹Ð¼ бодолтой байгаа гÑдÑгтÑй мөрийцөхөд бÑлÑн байна. ÐÐ¶Ð»Ð°Ð°Ñ Ð³Ð°Ñ€Ñ‡ байгаа хүнтÑй уулзалт хийж Ñудалгаа авах нь үлдÑж байгаа ажилтнуудаа авч үлдÑÑ…Ñд маш чухал мÑдÑÑллийг танд өгнө. Та үүнÑÑÑ Ð¸Ð»Ò¯Ò¯ Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй мÑдÑÑллийг олж чадахгүй.
ШилдÑг ажилтнуудаа тогтвортой ажиллах нөхцлийг бүрдүүлÑÑ… хамгийн шилдÑг 10 зөвлөгөөг танд хүргÑе.
1. Зарим менежментийн онолчдын ÑудлаÑнаар ÑÑтгÑл ханамжтай ажилтан өдөр тутам юу хийх Ñ‘Ñтойгоо Ñайн мÑддÑг. Харин ÑÐ½Ñ Ñ…Ò¯Ð»ÑÑлтийг өөрчилÑнөөр тодорхойгүй байдлыг Ò¯Ò¯ÑгÑж ÑндÑÑÑ ÑтреÑÑ Ð±Ð¸Ð¹ болдог. ИнгÑÑнÑÑÑ€ ажилтнуудын итгÑлтÑй байдлыг алдагдуулж, ажлын амжилтгүй мÑдрÑмжийг төрүүлдÑг. ГÑхдÑÑ Ð°Ð¶Ð»Ñ‹Ð³ өөрчилж болохгүй гÑÑÑн үг биш л дÑÑ, өөрчлөлтийг маш тодорхой зааварчилгаагаар хийх буюу тухайн ажилтан Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó©Ñ Ð½ÑŒ Ñг юу Ñ…Ò¯Ñч байгааг маш тодорхой ойлгож байх Ñ‘Ñтой.
2. Удирдлагын арга барил нь Ñайн ажилтныг тогтвортой ажиллахад маш чухал. Ð¥Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ ÑƒÐ´Ð¸Ñ€Ð´Ð»Ð°Ð³Ð°Ð°Ñаа болж Ð°Ð¶Ð»Ð°Ð°Ñ Ð³Ð°Ñ€Ð°Ñ… нь компани болон ажлын байрнааÑаа болж гарахааÑаа илүү байдаг. Удирдаж байгаа ажилтан зөвхөн Ñайн хүн байгаад зогÑохгүй, ажилтнуудтайгаа ойр байж Ñ‚ÑднÑÑÑ ÑŽÑƒ Ñ…Ò¯Ñч байгаа тодорхой илÑрхийлж ойлголцож байх нь чухал. Ðжилтнуудад Ñвгүй ÑÑтгÑгдÑл төрүүлÑÑ… удирдлах ажилтны үйлдÑл бүр ажилтныг Ð°Ð¶Ð»Ð°Ð°Ñ Ð³Ð°Ñ€Ð°Ñ… ÑÑдлийг өгч байдаг. Хамгийн түгÑÑмÑл гардаг ÑÑтгÑл ханамжгүй байдлыг Ò¯Ò¯ÑгÑгч шалтгаанууд :
- ХүлÑÑлтийн тодорхой Ð±ÑƒÑ Ð±Ð°Ð¹Ð´Ð°Ð»
- Цалин урамшууллын тодорхойгүй байдал
- Ðжлын гүйцÑтгÑлийн талаарх үнÑлгÑÑний тодорхойгүй байдал
- ТовлоÑон уулзалт Ñ…ÑÑ€Ñгжихгүй байх
- Ðжилтны амжилт олж болох ажлын даалгаврын тодорхойгүй байдал
3. Ðжилтны Ñанаа бодлоо чөлөөтÑй илÑрхийлÑÑ… боломж нь ажилтныг тогтвортой ажиллах түлхүүр үзүүлÑлт байдаг. Танай байгууллагад ажилтнууд тань Ñанаа бодлоо чөлөөтÑй илÑрхийлж, Ñолилцож чаддаг уу? Тийм бол ажилтнууд ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ñанаануудыг төрүүлж, байнгын дÑвшилт хөгжил Ñ€Ò¯Ò¯ Ñ‚Ñмүүлж байдаг. Харин үгүй бол Ñ‚Ñд Ð°Ð¶Ð»Ð°Ð°Ñ Ð³Ð°Ñ€Ñ‚Ð»Ð°Ð° өөрийгөө аÑуудалд оруулахгүйн тулд дутагдлын хажуугаар дуугүй л өнгөрдөг гÑÑÑн үг.
4. ИдÑвхитÑй ажилтан өөрийн ажил үүргÑÑÑ Ð³Ð°Ð´ÑƒÑƒÑ€ ажилд өөрийн хувь нÑмрийг оруулахыг Ñ…Ò¯ÑдÑг. Ð¥ÑÑ€ олон ажилтан өөрийн ажил үүргÑÑÑ Ð³Ð°Ð´ÑƒÑƒÑ€ ажил хийхÑд бÑлÑн байдаг вÑ? Та Ñ‚Ñдний ур чадвар, туршлагыг Ñудлаж үзÑÑд хөнгөн ажлуудыг оноох Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй. ЖишÑÑ Ð½ÑŒ нÑгÑн жижиг компанийн менежер компанийхаа маркетингийн төлөвлөгөө, лого хийх ажил дÑÑÑ€ гадны мÑргÑжилтнүүдийг хөлÑлөн авчÑÑ. Харин Ñ‚ÑƒÑ ÐºÐ¾Ð¼Ð¿Ð°Ð½Ð¸Ð¹Ð½ 7 жилийн туршлагатай борлуулалтын ажилтан ÑÐ½Ñ Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ð´ өөрийн хувь нÑмрийг оруулахыг Ñ…Ò¯ÑÑÑн боловч менежер түүнийг тооÑонгүй. Харин үүний үр дүнд борлуулалтын ажилтан ажлааÑаа гарÑан байна. ТÑÑ€ ажилтны мÑдлÑг ур чадвар, туршлагыг компани нь үнÑлÑÑгүйгÑÑÑ Ñ‚ÑƒÑ…Ð°Ð¹Ð½ ажилтан Ó©Ó©Ñ€ ажил хайх шалтгаан болжÑÑ.
5. Шударга үнÑлгÑÑ, Ñ‚Ñгш байдал нь Ò¯Ð½Ñ Ñ†ÑнÑÑ‚Ñй ажилтанг авч үлдÑÑ…Ñд чухал үзүүлÑлт болдог. ÐÑгÑн компанид шинÑÑÑ€ орÑон борлуулалтын ажилтанд хамгийн амжилттайн Ñвж байгаа бүтÑÑгдÑхүүнийг хариуцуулж өгчÑÑ. Харин хуучин ажилтнууд нь үүнийг Ñ‚Ñдний ширÑÑн дÑÑÑ€ÑÑÑ Ñ…Ð¾Ð¾Ð»Ñ‹Ð³ нь булааж авÑантай адилаар хүлÑÑн авÑан байна. МÑдÑÑж хуучин ажилтнууд Ó©Ó©Ñ€Ñдөдөө гарах дараагийн боломжийг хүлÑÑж байÑан нь тодорхой.
Ó¨Ó©Ñ€ Ð±Ð°Ñ Ð½ÑгÑн жишÑÑн дÑÑÑ€ Ñургууль төгÑөөд 1,2 жил болж байгаа залуу ажилтан 6 Ñарын дараа 20,000$-ийн нÑмÑлт урамшуулал авчÑÑ. МÑдÑÑж компани дотор нууц хадгалагдана гÑж байхгүй, буÑад ажилтнуудад ÑÐ½Ñ Ð½ÑŒ Ñөрөг ÑÑдÑлжүүлÑлт болж байдаг байна. ЖишÑÑ Ð½ÑŒ таны ажилтнуудын дунд MBA зÑÑ€ÑгтÑй, 10 жилийн туршлагатай, өөрийгөө компанидаа маш их хувь нÑмÑÑ€ оруулж байдаг гÑж боддог ажилтан байг. ТÑÑ€ хүн ÑÐ½Ñ Ð·Ð°Ð»ÑƒÑƒ Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ñ‚Ð½Ð°Ð°Ñ Ð±Ð°Ð³Ð° цалин авч байгаагаа мÑдÑнгүүтÑÑ ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ð°Ð¶Ð¸Ð» хайж ÑхлÑнÑ. ТÑгдÑггүй юм аа гÑÑ…Ñд л ажлын ÑÑтгÑл ханамж нилÑÑн буурч, бүтÑÑмжинд Ñөргөөр нөлөөлөх нь мÑдÑÑж.
6. Ðжилтан ажил дÑÑÑ€ÑÑ Ð°Ð»Ð´Ð°Ð° гаргахад гол шалтгаан нь юу байдаг вÑ? ИхÑвчлÑн Ñ…ÑрвÑÑ Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ñ‚Ð°Ð½ хийх ажлаа Ñайн мÑддÑг бол ÑÐ½Ñ Ð°Ñуултын хариу нь цаг хугацаа, Ñ…ÑÑ€ÑгÑÑл, Ñургалт, ур чадвар. Ийм аÑуудлыг шийдвÑрлÑÑ… хамгийн Ñ…Ñлбар арга бол Ð±Ð°Ð¹Ð³ÑƒÑƒÐ»Ð»Ð°Ð³Ð°Ð°Ñ Ð°Ð¶Ð¸Ð» дÑÑÑ€ алдаа гаргуулахгүйн тулд ажилтныг цаг хугацаа, Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑÑ‚Ñй Ñ…ÑÑ€ÑгÑлүүд, Ñургалтаар байнга хангаж байх Ñ‘Ñтой. Ð¥ÑÑ€Ñв тийм биш бол ажилтан тийм хангамжийг өгдөг газрыг л хайх болно.
7. Таны шилдÑг ажилтнууд, таны цаашид тогтвортой ажиллуулахыг Ñ…Ò¯Ñч буй Ñ‚ÑÑ€ ажилтнууд байнга ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ð±Ð¾Ð»Ð¾Ð¼Ð¶Ð¸Ð¹Ð³ Ñрж хайж, өөрийгÑÑ ÐºÐ°Ñ€ÑŒÐµÑ€, мÑдлÑг ур чадварын хувьд Ó©Ñгөхийг Ñ‚Ñмүүлж байдаг. Ð¨Ð¸Ð½Ñ Ð±Ð¾Ð»Ð¾Ð¼Ð¶ нÑÑгддÑггүй, Ñургалт Ñеминарт оролцох боломжгүй, ÑˆÐ¸Ð½Ñ ÑŽÐ¼ Ñурах түүн дÑÑÑ€ÑÑ Ñрилцах боломж олддоггүй нөхцлийг Ñ‚Ñд Ñлзарч байгаа үхÑÑнц байдал мÑÑ‚ÑÑÑ€ хүлÑÑж авдаг. Карьерын Ó©Ñөлтийн Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑ Ð±Ò¯Ñ…Ð¸Ð¹ ажилтнууд танай байгууллагад байнга Ó©Ñч дÑвжих Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑгÑÑ Ñ…Ð°Ð½Ð³Ð°Ñ… боломжтой байх Ñ‘Ñтой.
8. ÐÐ¶Ð»Ð°Ð°Ñ Ð³Ð°Ñ€Ð°Ñ… Ñрилцлага дÑÑÑ€ хамгийн түгÑÑмÑл гардаг гомдол бол Ñ‚Ñдний удирдах албан тушаалтан Ñ‚Ñдний байгаа гÑдгийг огт мÑддÑггүй байÑан гÑÑ… шалтгаан байдаг. Удирдах албан тушаалтан гÑдÑг нь жижиг компанийн хувьд Захирал, томоохон компаниудын хувьд Ñалбарын дарга нарыг Ñ…Ñлж байгаа юм. ТуÑгайлан цаг гаргаж ÑˆÐ¸Ð½Ñ Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ñ‚Ð°Ð½Ñ‚Ð°Ð¹ танилцаж, Ñ‚Ñдний ур чадвар, Ñ…Ò¯ÑÑл Ñонирхлыг Ñудлаж мÑдÑж авах нь чухал. Ðжилтнуудтайгаа тодорхой давтамжтай уулзаж бай. Танд илүү Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй мÑдÑÑллүүд цуглаж та байгууллагынхаа ÑудаÑны цохилтыг мÑдрÑÑ… болно. ÐÐ½Ñ Ð½ÑŒ ажилтнууддаа илүү Ò¯Ð½Ñ Ñ†ÑнÑÑ‚Ñй, тухтай мÑдрÑмж төрүүлÑÑ…Ñд туÑлах болно.
9. Ðөхцөл байдал Ñмар ч байÑан, Ð¥ÐЗÐРЧ, бүр Ð¥ÐЗÐРЧ битгий ажлаар нь ÑÑвÑл орлогоор нь Ñүрдүүл. Ð¥ÑдийгÑÑÑ€ төлөвлөÑөн борлуулалтандаа хүрч чадахгүй бол Ñалбар хаалгаа хаах ч байÑан ÑÐ½Ñ ÑƒÑ€ÑŒÐ´Ñ‡Ð¸Ð»Ñан Ñ‚Ð°Ð°Ð¼Ð°Ð³Ð»Ð°Ð»Ð°Ð°Ñ ÑˆÐ°Ð»Ñ‚Ð³Ð°Ð°Ð»Ð°Ð½ ажилтныг ÑүрдүүлÑÑ… нь буруу. Та Ñ‚ÑÑ€ мÑдÑÑллийг Ñаж ч тайлбарлаÑан, таны 100% зөв байÑан ч ийм мÑдÑÑг ÑонÑÑон таны хамгийн Ñайн ажилтан CV-ÑÑ ÑˆÐ¸Ð½ÑчлÑн бÑлдÑж ÑхлÑÑ… болно. Чухал мÑдÑÑллийг хүмүүÑÑÑÑ Ð½ÑƒÑƒ гÑж байгаа юм биш л дÑÑ, гÑхдÑÑ Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñийг тогтворгүй байдалд оруулах мÑдÑÑг Ñ…ÑлÑÑ…ÑÑÑÑÑ Ó©Ð¼Ð½Ó© Ñайн бодох Ñ…ÑÑ€ÑгтÑй.
10. Таны ажилтан өөрийгөө удирдлагууддаа үнÑлÑгддÑг, Ò¯Ð½Ñ Ñ†ÑнÑÑ‚Ñй гÑдгÑÑ Ð±Ð°Ð¹Ð½Ð³Ð° мÑдÑрч байх Ñ‘Ñтой. Байнга баÑрлалаа гÑж талархал илÑрхийлÑÑ… хамгийн Ñ…Ñлбар арга. Мөнгөн урамшуулал, бонуÑ, бÑлÑг өгөх нь таны талархлыг улам хүндÑтгÑлтÑйгÑÑÑ€ харуулах болно. Ðжлын гүйцÑтгÑлтÑй холбоотой цалингийн нÑмÑгдÑл, урамшууллын ÑиÑтем нь ажилтныг тогтвортой ажиллахад чухал нөлөөтÑй. Ðлбан тушаал томилолт, цалингийн нÑмÑгдÑл, урамшууллын ÑиÑтем өдөр тутмын ажлын үнÑлгÑÑнÑÑÑ Ñ…Ð°Ð¼Ð°Ð°Ñ€Ñ‡ Ñ…ÑрхÑн нÑмÑгдÑж байгаа нь бүгдÑд ойлгомжтой, шудрага үнÑлгÑÑÑ‚Ñй байх нь маш чухал. Ðжил бол мөнгөтÑй Ñалшгүй холбоотой, ажилтан бүр орлогоо нÑмÑгдүүлÑÑ… Ñ…Ò¯ÑÑлтÑй байдаг гÑдÑгтÑй та Ñанал нийлÑÑ… байх.
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай! |